Ελεύθερη Σκέψη

Ένα φόρουμ για συζητήσεις ελευθεριακού χαρακτήρα!!
 
ΑρχικήΦόρουμΗμερολόγιοΕικονοθήκηΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΚατάλογος ΜελώνΟμάδες ΜελώνΕγγραφήΣύνδεση
Καλώς ήρθατε στην Ελεύθερη Σκέψη! Κάθε μέλος μπορεί να προτείνει αλλαγές στην εμφάνιση του φόρουμ καθώς επίσης και να συμμετέχει σε όλες τις αποφάσεις. Καλά ποστ!!

Μοιραστείτε | 
 

 Συγχωνεύσεις σχολείων

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
????????
Επισκέπτης



ΔημοσίευσηΘέμα: Συγχωνεύσεις σχολείων   Τρι Μαρ 15, 2011 9:04 am

Τα 1933 σχολεία που συγχωνεύονται σε 877

Στην κυριολεξία στα κρυφά, το υπουργείο παιδείας αποφάσισε να παρουσιάσει αργά το βράδυ της Κυριακής (13/03), τον Καλλικράτη στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση…


Πιθανότατα η πολιτική ηγεσία ήθελε και σχεδίαζε τον αιφνιδιασμό, προκειμένου να κάμψει τις γενικευμένες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών.

Στο ειδησεογραφικό μέρος, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου, θα συνενωθούν 1933 σχολεία και θα προκύψουν 877 σε σύνολο 16.000 σχολικών μονάδων Πανελληνίως.

Αναλυτικά οι συνενώσεις:

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: 1523 σχολικές μονάδες σε 672.
Από αυτές :
-169 Μονοθέσια, Διθέσια και Τριθέσια
- 98 ήταν ήδη σε αναστολή λειτουργίας
- 18 χωρίς μαθητές

Από τις συνενώσεις των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προκύπτουν:
- 120 νέα 6/θέσια και
- 61 νέα 12/θέσια σχολεία

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: 410 σχολικές μονάδες σε 205.

Σε αυτές:

- το 30% των Γυμνασίων είχαν μαθητικό δυναμικό μικρότερο από 35 μαθητές
- πάνω από το 50% των Γενικών Λυκείων που συνενώνονται είναι λυκειακές τάξεις

Σύμφωνα πάντα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου παιδείας, οι συνενώσεις δεν επιφέρουν αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα πέραν του μέχρι σήμερα επιτρεπτού. Αντίθετα στα συνενωμένα σχολεία υπάρχει κατεύθυνση της πολιτικής ηγεσίας ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα να μην ξεπερνά τα 25 παιδιά στην Πρωτοβάθμια και τα 25 + 10% στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Οι συνενώσεις δεν οδηγούν σε υπερμεγέθη σχολεία. Ο συνολικός αριθμός των μαθητών στα υπό συνένωση σχολεία δεν ξεπερνά τα 400 παιδιά. Υπάρχουν ελάχιστες περιπτώσεις 6 Πανελλαδικώς- σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου τα σχολεία που προκύπτουν από τις συνενώσεις, έχουν αριθμό μαθητών από 400 και άνω, αλλά χωρίς να ξεπερνούν τους 500.

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου από τη συνένωση των σχολείων καταργείται η διπλοβάρδια (πρωί – απόγευμα)όπως, στο 14ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με το 14ο Λύκειο Θεσσαλονίκης και στο 21ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με το 21ο Λύκειο Θεσσαλονίκης.

Με τη συνένωση των δυο Γυμνασίων και των δυο Λυκείων προκύπτουν το 14ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και το 14ο Λύκειο Θεσσαλονίκης αντίστοιχα, τα οποία θα λειτουργούν μόνο με πρωινή βάρδια. Επίσης, το 122ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και το 45ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών που λειτουργούσαν με διπλοβάρδια, συνενώνονται στο 45ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών μόνο με πρωινή βάρδια.

Δείτε αναλυτικά τα σχολεία που συνενώνονται στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση:

Για τα νηπιαγωγεία πατήστε εδώ
Για τα δημοτικά πατήστε εδώ
Για συγχωνεύσεις γυμνασίων λυκείων εδώ
Για καταργήσεις γυμνασίων λυκείων εδώ

Πηγή

Οι πρώτες καταλήψεις για τις συγχωνεύσεις

Σε εγρήγορση καλεί τις ΕΛΜΕ το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών ΟΛΜΕ, ώστε σε συνεργασία με τους γονείς να αντιδράσουν στις συγχωνεύσεις που επιχειρούνται σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.

Σε επίσημη ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ επισημαίνει:
"Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία και την αντίθεσή του για την πολιτική που ακολουθείται στο θέμα των συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων. Τη στιγμή που δημοσιεύονται στο τύπο αναλυτικά οι επικείμενες συγχωνεύσεις. η ΟΛΜΕ περιμένει ακόμη τις προτάσεις του Υπουργείου για τις συγχωνεύσεις.

Η στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και των υφισταμένων της, κυρίως των Περιφερειακών Διευθυντών μας δημιουργεί μεγάλη ανησυχία.

Εκτός κι αν η πολιτική ηγεσία σκοπεύει να μας ενημερώσει κατόπιν εορτής. Αποκαλύπτεται και στο θέμα αυτό πόσο αξία έχουν οι διακηρύξεις του Υπουργείου Παιδείας για διάλογο και διαβούλευση. Μόνο προσχηματικά τις χρησιμοποιεί η ηγεσία του Υπουργείου προκειμένου να επικυρώσει ειλημμένες αποφάσεις.

Σε κάθε περίπτωση καλούμε τις ΕΛΜΕ να βρίσκονται σε εγρήγορση. Να συνεχίσουν σε συνεργασία με τους γονείς ν’ αντιδρούν στις σχεδιαζόμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων.

Τα σχέδια της κυβέρνησης δεν είναι ευοίωνα. Δε θα ανεχτούμε για λογιστικούς λόγους να θυσιαστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Με το στοίβαγμα των μαθητών σε 30άρια τμήματα, με την ταλαιπωρία των παιδιών των υποβαθμισμένων περιοχών και με την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών, δηλαδή με τη λογική των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων δεν υποστηρίζεται σε καμία περίπτωση η δημόσια δωρεάν Παιδεία.

Δεν θα ανεχτούμε να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το ΔΝΤ και η τρόικα".

Οι πρώτες αντιδράσεις

Ήδη οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Τσοτυλίου Κοζάνης αντέδρασαν με κατάληψη στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας να συγχωνευθεί το σχολείο τους.

Σε επιστολή τους προς τα Μέσα Ενημέρωσης δηλώνουν ότι η πρόθεση του υπουργείου είναι να κλείσει το εν λόγω σχολείο που διαθέτει άριστες υποδομές, ενώ τα παιδιά που φοιτούν εκεί, ήδη διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους. Σε άλλη περίπτωση, θα χρειάζονται ίσως και τη διπλάσια ώρα, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στο αυτονόητο, δηλαδή στη δημόσια εκπαίδευση.


Αντιδρά και ο Δήμος Κηφισιάς

Αρνητικά αντιμετωπίζει τις προτεινόμενες συγχωνεύσεις σχολείων και ο Δήμος Κηφισιάς.
Σε ανακοίνωση του Δήμου μεταξύ άλλων επισημαίνεται:

"Ειδικά για το Δήμο μας απορρίπτει την κατάργηση του Γυμνασίου και την συγχώνευσή του με το Γυμνάσιο της Νέας Ερυθραίας. Η συγχώνευση θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα λειτουργίας αλλά και ποιότητας εκπαίδευσης στο κορεσμένο από μαθητές Γυμνάσιο Νέας Ερυθραίας ενώ θα στερήσει από την Δημοτική Κοινότητα Εκάλης ένα σχολείο δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Δημοτικό Συμβούλιο στηρίζει την Δημόσια Εκπαίδευση και είναι αντίθετο με οποιαδήποτε κατάργηση Σχολικής Μονάδας στα όρια του Δήμου.

Δεν θα ανεχθούμε να θυσιαστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με το στοίβαγμα των μαθητών σε πολυπληθή τμήματα και η εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών. Με τη λογική των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων δεν υποστηρίζεται σε καμία περίπτωση η δημόσια δωρεάν παιδεία."


Aντιδράσεις κομμάτων

Την αντίθεσή τους στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας εκφράζουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης.


Ο γραμματέας της ΝΔ, Ανδρέας Λυκουρέντζος, υποστήριξε ότι η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, δεν έκανε διάλογο με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, την εκπαιδευτική κοινότητα και ζητά την αναθεώρηση της απόφασης αυτής.


«Υπάρχουν λόγοι που πρέπει να διατηρήσουμε σχολεία, έστω και με ελάχιστους μαθητές ή ακόμα και με έναν μαθητή, όπως για παράδειγμα στην Ψέριμο», δήλωσε ο κ. Λυκουρέντζος. Ο γραμματέας της ΝΔ είπε ότι «η απόφαση αυτή μπορεί και πρέπει να αλλάξει». Σημείωσε πως αν εφαρμοστεί, θα εκτιναχθεί η δαπάνη για τη μεταφορά των μαθητών και πρόσθεσε ότι «όλα πρέπει να αντιμετωπιστούν με νηφαλιότητα, ψυχραιμία και διάλογο με τους εταίρους της εκπαιδευτικής κοινότητας».


«Ισχυρό πλήγμα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού να μορφώνονται και αποφασιστικό βήμα στη διαμόρφωση του σχολείου της αγοράς» χαρακτηρίζει το ΚΚΕ τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων. «Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά απλά και μόνο οικονομικούς λόγους. Εντάσσεται στη νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης, την ανακήρυξη της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, που υλοποιεί την αποφασιστική διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τη διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών, το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, την ακόμα παραπέρα μείωση των προσλήψεων.Αυτό είναι το «νέο σχολείο της αγοράς» όπου χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, ανταλλάσσοντας τα ψίχουλα που θα πετούνε με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα» αναφέρεται στην ανακοίνωση.


Την έντονη αντίθεσή του στην απόφαση του υπουργείου Παιδείας εξέφρασε και ο ΣΥΝ κατηγορώντας το υπουργείο ότι προβάλλει «σαθρά και ανακριβή επιχειρήματα» και ότι προωθεί τις συγχωνεύσεις «με μόνο κριτήριο την εξοικονόμηση δαπανών αδιαφορώντας για τα κοινωνικά και παιδαγωγικά προβλήματα».


«Το κλείσιμο των σχολικών μονάδων, ιδίως στην περιφέρεια, θα δυσχεράνει την πρόσβαση των μαθητών στο σχολείο, θα ενισχύσει το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής, θα αυξήσει τις δυσκολίες στην επικοινωνία εκπαιδευτικών και γονέων και θα συντείνει στην αύξηση της εσωτερικής μετανάστευσης» αναφέρει ο ΣΥΝ.

Η υφυπουργός παιδείας

H Υφυπουργός παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, σχετικά με τις συνενώσεις σχολικών μονάδων, δήλωσε τη Δευτέρα (14/03):

"Ενώνουμε τα σχολεία μας. Ενώνουμε το εκπαιδευτικό μας δυναμικό, προς όφελος των μαθητών μας. Η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού δημιουργεί εύρωστες εκπαιδευτικές μονάδες, που μπορούν να εφαρμόσουν όλες τις καινοτόμες δράσεις του Νέου Σχολείου. Εκεί όπου οι συνθήκες επιτρέπουν την ασφαλή και χωρίς ταλαιπωρία μεταφορά των μαθητών, ενώνουμε τα σχολεία, διατηρώντας όμως τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, όπως ισχύει και σήμερα".

Πηγή
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
TheKillerRabbit

avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 296
Reputation : 0
Ημερομηνία εγγραφής : 18/12/2010

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Συγχωνεύσεις σχολείων   Τρι Μαρ 15, 2011 12:47 pm

Εμένα μαρέσει που αντιδρά ο δήμος της Εκάλης.... Laughing Laughing

Τα σχολεία από ότι βλέπω που συγχονεύονται είναι αυτά που έχουν καμιά 10ριά μαθητές το πολύ...Τόσους έχει δηλαδή το Γυμνάσιο Εκάλης? Τους έχουν στείλει ΟΛΟΥΣ στα ιδιωτικά μου φένεται.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
Θωμάς



Αριθμός μηνυμάτων : 168
Reputation : 0
Ημερομηνία εγγραφής : 16/11/2010

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Συγχωνεύσεις σχολείων   Τρι Μαρ 15, 2011 5:22 pm

Δεν είναι έτσι. Στην περιοχή μου λίγο έλειψε, ευτυχώς το αποσύρανε, να συγχωνεύσουν ένα Λύκειο με 100-120 παιδιά. No money...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
 
Συγχωνεύσεις σχολείων
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Ελεύθερη Σκέψη :: Επικαιρότητα :: Θέματα Παιδείας-
Μετάβαση σε: